Sernik Czekoladowy

Zdjęcie nie jest najlepsze bo sernik zniknął tak szybko że nic innego nie udało mi się zrobić ;)Ser jest bardzo puszysty (tak bardzo, że pokrojenie go było bardzo czasochłonne) i smaczny, niestety popękał mi na wierzchu - ukryłam to polewając ciasto czekoladą.


Składniki na ciasto: (wszystkie w temperaturze pokojowej)
- 1,5 szklanki mąki
- pół kostki margaryny (masła)
- 1 jajko
- 2 łyżki kakao
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- pół szklanki cukru

Składniki na masę serową:
- 1 kg serka twarogowego (gotowego, zmielonego ja zawsze używam Vitello waniliowego z biedronki)
- 1 szklanka cukru
- 4 jajka
- 100 g śmietany kremówki (30 %)
- pół kostki margaryny (masła)
- 100 g czekolady gorzkiej
- 1 torebka budyniu waniliowego

Dodatkowo:
- czekolada mleczna i 50 g śmietany do przygotowania polewy na ciasto

Przygotowanie ciasta:
Wszystkie składniki wysypać na stolnicę zaczynając od mąki a na jajkach kończąc i wyrobić ciasto. Ciasto owinąć w folię i wstawić do zamrażalnika na 2 godziny.

Po dwóch godzinach, przed przygotowaniem masy serowej lub pomiędzy mieszaniem sera z czekoladą a ubijaniem białek, wyciągamy ciasto z zamrażalnika i ucieramy je na 'grubej' tarce na przygotowaną wcześniej blaszkę (składniki są na dużą blaszkę - moja ma 35 x 25 cm).

Przygotowanie sera:
W misie miksera umieszczamy ser, żółtka, cukier i ucieramy.

W małym rondelku roztopić margarynę. W kąpieli wodnej roztapiamy czekoladę. Do roztopionej czekolady dolewamy margarynę, mieszamy, a następnie powoli dolewamy śmietankę cały czas mieszając żeby się nie zważyło (gdy dodawałam śmietankę, miskę z czekoladą ponownie położyłam na garnku z jeszcze gorącą wodą).

Mieszankę czekoladową powoli dolewamy do sera i ubijamy dalej do połączenia składników. Potem zmniejszamy obroty miksera do najniższych i dodajemy proszek budyniowy (przy wysokich obrotach proszek wyląduje na Was), gdy się wymiesza na chwilę możemy podkręcić obroty. Mikser wyłączamy.

W misce ubijamy białka (widełki do miksera muszą być czyste i suche) na sztywną pianę, dodajemy je do miski z serem i mieszamy dużą łyżką 'napowietrzając' ser.

Ser wylewamy na ciasto i wkładamy do nagrzanego na 170 stopni piekarnika na 40-50 minut. Ciasta nie należy od razu wyciągać z piekarnika bo ser może opaść, lepiej je zostawić w wyłączonym piekarniku i z lekko uchylonymi drzwiczkami.

Smacznego !

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Dzielimy się przepisami

blogi kulinarne

Meet The Author

Jestem 25 letnią marzycielką z małej wioski na Jurze Krakowsko- Częstochowskiej. Lubię dobre filmy, dobre książki, dobre jedzenie i długie spacery. Jestem uzależniona od kawy, seriali i słodyczy. Nie wyobrażam sobie życia bez czekolady, muzyki i nieba pełnego gwiazd. Zawsze przed snem przeżywam w swojej głowie niesamowite przygody. Marzę o napisaniu własnej książki i księciu z bajki (choć chyba wolę typ rycerza w lśniącej zbroi).

WeHeartIt

Instagram